Вівторок, 21.11.2017, 07:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Ленінська ЗОШ

Категорії розділу
Книга пам*яті [9]
Дані і документи про загибель односельчан та визволителів
Література рідного краю [4]
Уроки вчителів Ленінської школи [9]
Уроки вчителів Ленінської школи

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки вчителів Ленінської школи

Урок літератури
25.08.2011, 22:54
ТЕМА. Види загадок. Основна їх особливість.
МEТА.Ознайомити учнів з видами загадок. Удосконалювати навички виразного читання загадок, познайомити з різними способами їх відгадування, розвивати допитливість, кмітливість, пам'ять, увагу, логічне мислення, спостережливість, вміння аналізувати, показати як складаються загадки. Познайомити з акровір­шами. Прищеплювати любов до народної творчості.
МПЗ, Математика /математичні загадки/.  Біологія./рослини,звірі,птахи/.
 І  Організаційний момент
МОТИВАЦІЯ Чи потрібно вивчати загадки? Для чого? (розвивається мислення, логіка, спостережливість).
 II. Яку тему ми почали вивчати на попередньому уроці? /"Загадки"/.
 А чи не скажете, яка тема сьогоднішнього уроку? /"Види загадок. Основні їх особливості"/.
- А що таке ЗАГАДКА? /невеликий твір, у якому в прихованій формі опи­сується задуманий предмет, котрий слід назвати/.
- Подивимося, який ряд у нас буде краще працювати: правильно І активно відповідати.
 Перемагає команда, але оцінку заробляє кожен собі. Чим більше правильних відповідей, тим вищий бал. І Команда ЗАС, II-Анна,  перші букви імен учнів. 
- Вдома ви прочитали статтю "Про загадки". Назвіть основну особливість загадки. /Предмет називається не прямо, а приховано/.
Є багато способів приховування задуманого предмета.
- Як приховали, задуманий предмет у цих загадках?
"Ніс довгий, голос дзвінкий" /комар/ - зовнішній вигляд.
"По дорозі стрибає, у воді плаває" /жаба/ - опис дії заданого предмета.
- На чому побудовано цю загадку? "Ніс, як у свинки, та колючі щетинки" /їжак/ - на порівнянні задуманого предмета з Іншим.
 - Що можна сказати про цю загадку: "їхала пані в срібнім жупані, а на нім латка на латці". /Риба-панІ, покриття її тІла*- називаютьсрІбним жупаном, а луску-латками. Задуманий предмет названий чимось Іншим, на нього схожим/.
- А в даній загадці? "Дерев'яна долина, на ній свинська щетина"/щітка/ /вказується матеріал, з якого зроблено задуманий предмет/.
- Багато загадок мають форму запитання. Хто може навести приклад? Де ми зустрічалися з такими загадками?
 /у казці "Мудра дівчина"/ Що у світі най-миліше? /сон /Що у світі найшвидше? /думка/.
-Усі фольклорні твори пов'язанІ між собою. Особливо прислІв'я І загадки. І не тільки формою, а й змістом.
-Перетворіть прислІв'я на загадки: 1. Праця чоловіка годує, а лінь марнує. /Праця чоловіка годує, а щр_ марнує?/
2. Книга вчить, як на світі жить. /Що вчить, як на світі жить?/
3« Слово-срібло, мовчання-золото. /Що срібло, а що золото?/
 4. Друзі пізнаються в біді. /Хто пізнається в біді?/
ТВОРЧА РОБОТА.
Я читаю загадки, ви мовчки записуєте відгадки.
(Про людину) - Два брати через дорогу живуть, а один одного не бачать /очі/ - Дві матері по п"ять синів мають /ручки/. - Що воно за штука, що день І ніч стука /серце/„ - У хлівці два ряди баранців і всі біленькі /зуби/
(Комахи)
- Ось дивись - цей хитрунець
Сплів химерний ятірець,
Ятірець легкий як пух,
 Не для рибок, а для мух. /Павук/
- Зимою спить, Літом бринить. Над садами літає, Солодку росу збирає./Бджола/
 (Птахи)
- Біла латка,чорна латка, по дереву скаче /сорока/,
- Відгадайте, діти, хто
Має носик долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров'я лісу дбає /дятел/.
(Домашні тварини)
- Спереду - рогач, а на хвості -квач. Огрядна, боката,молоком багата /корова/.
- По землі ходить і неба не бачить / cвиня/
- Сірий, а не вовк, довговухий, а не заєць, з копитами, а не кінь /осел/.
Рослини:
 - Всі ми в шапочках-брилях, заховались під кущі,
бо як вийдемо на шлях?
- Вмить опинимось в борщі /гриби/.
- Сидить Марушка з семи кожушках, хто її роздягає,
той сльози проливає /цибуля/.
Явища природи:
 - Сам не біжить, і стояти не дозволяє /мороз/.
- Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає /осінь/.
- Тисяча овець, а між ними один баранець /зорі і місяць/.
 -Перевірте чи правильно ви відповіли (відгадки на зворотньому боці дошки).
- На які види можна поділити загадки?  (Про людину, про комах, про тварин, про птахів, про рослин, про явища природи).
– Є ще один вид загадок -це математичні:
 -Сім цукерок Толя мав. Дві цукерки мамі дав, Дві - малій сестричці Олі, А зосталось скільки в Толі /3 цукерки/
-Скільки пальців на 2-х руках? (10) А на 10? (50)
- Ой, грибочки у гайочку В капелюшечках стоять. Два грибочки, три грибочки… Скільки разом буде? (5) - Мамі і дочці разом 28 років. Мама старша за дочку на 22 роки. Скільки років дочці? (Зроки)
-Давайте спробуємо самі скласти загадки:
 -До яких видів вони відносяться ?
 (місяць-золотий м'яч, хмари-чорні хвилі) І. Про місяць I хмари (природа)
(дошка- чорне поле, крейда- білий зайчик) 2. Про дошку та крейду (шкільне приладдя)
(голова соняшника - подушка,зернята )- З. Про соняшник (рослини) сімсот солов'ят, ростуть- сплять) -Вдома ви пробували складати або записували від батьків. Що з цього вийшло?
 
- На зворотньому боці дошки загадка:   Це акровірші, початкові букви вірша утворюють слово або фразу. Докладніше з ними познайомимося на наступному уроці.
- Мати доні молодій 
 - Огородик наділила .
Розкошує доня мила, 
Каже неньці - тісно їй: 
"В земляній сиджу коморі,
А коса моя надворі".
Зачитую акровірші, відгадками яких є імена учнів класу.
Д омашне завдання. Взяти поезію Л.І.ГлІбова.
Спробуйте скласти: акровірш, віршовану зага­дку або з агадку-питання.
ПІДСУМОК.
-Чи любите ви відгадувати загадки?
 Для кого вони призначаються? (У давні ча­си розгадка загадок було серйозним заняттям для дорослих, способом перевір­ки мудрості. Зараз - це цікаві дитячі розваги.)
Отже, які особливості зага­док? Які види загадок ви знаєте? Оцінювання /найактивніший,найрозумніший,найкмітливіший.../
Категорія: Уроки вчителів Ленінської школи | Додав: Helli
Переглядів: 1707 | Завантажень: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz